Trein Newark Airport - NY Penn Station retour $ 25,-- p.p. (€ 20,--)
Metro New York $ 2,25/2,40 p.p. per rit (€ 1,80)
We denken dat het ontbijt op zondag in het hotel tot 10:30 uur is, dus doen we rustig aan. Als we om 9:30 uur beneden komen, kruipen we eerst achter de PC om de zitplaatsen in het vliegtuig van JFK naar Frankfurt vast te leggen en de tickets te printen. Opnieuw reserveer ik rij 90A, -B en -C in het vliegtuig. De terugreis is weer met een Airbus 380.
Achteraf blijkt het ontbijt tot 10:00 uur te zijn, dus snel nog wat wafels in de wafelmaker. Als de mannen deze naar binnen hebben gewerkt gaan we met de hotelshuttle naar de airtrain en vervolgens met de NJ Transit (trein) voor de laatste keer naar Manhattan.
De eindhalte van de trein is NY Pennstation. Als we hieruit lopen, zie je direct hotel Pennsylvania in 34 Street. In deze straat zijn veel winkels, waaronder een Macy's, welke we vandaag van boven naar beneden zien. We starten op de 8e etage en gaan langzaam weer naar beneden. Hoe hoger je komt, hoe mooier. Naar de bovenste 4 verdiepingen sta je op houten roltrappen, deze zijn prachtig gemaakt. Bij de Mac Donalds, die natuurlijk heel strategisch ligt op de kinderkleding afdeling, drinken we koffie en thee, Milan neemt een colaatje. Milan koopt een mooie spijkerbroek van Guess, deze is $ 38,00. Zo goedkoop zouden de spijkerbroeken in Nederland ook moeten zijn!
Naast de Macy's is een hele grote Footlocker, hier koop ik All Stars voor Annelies.
Op iedere hoek van de straat staan een aantal snackkarren. Ze verkopen allerlei lekkers. Milan is sinds de aankomst verslaafd aan bagels met creamcheese, dus ook vandaag moet er weer eentje gegeten worden. Vanaf 34 St. gaan we met de metro naar 14 St. en lopen vanaf de hoek 14 St. en 7 Ave in Soho naar het begin van The High Line, een park gemaakt op een oude spoorlijn. In het verleden reed deze trein 10 meter boven de grond (The High Line was built in the 1930s, as part of a massive public-private infrastructure project called the West Side Improvement. It lifted freight traffic 30 feet in the air, removing dangerous trains from the streets of Manhattan's largest industrial district. No trains have run on the High Line since 1980. Friends of the High Line, a community-based non-profit group, formed in 1999 when the historic structure was under threat of demolition. Friends of the High Line works in partnership with the City of New York to preserve and maintain the structure as an elevated public park. ) Leuk om te vermelden is dat een Nederlandse tuinontwerper de bloemen en planten hiervoor uitgekozen heeft. We wandelen over The High Line, tot 33 St. en gaan hier weer richting NY Penn Station.
Rond zessen hebben we de trein terug naar New Jersey. Dit gaat voorspoedig, binnen 50 minuten zijn we vanaf Manhattan terug bij het hotel. Naast het hotel zitten een IHOP en Ruby Tuesday, we kiezen voor deze laatste en eten overheerlijke baby Ribs (spareribs). Met z'n drieen brengen we na het eten nog een half uurtje door in de jaccouzi van het hotel. Als we terugkomen op de kamer is er een live honkbal wedstrijd op tv van de NY Yankees tegen Boston Redsox. Op dit moment staat het 3 - 0 voor de NY Yankees in de 5e inning. Dit zal het laatste verslag zijn vanuit New York, morgenmiddag vliegen we terug naar huis (snik).
Voor zover we nu op dit moment zien (zondagavond 21:49 uur) zouden we morgen al vertraging hebben. We hopen dat dit niet zo is We houden jullie op de hoogte via Facebook. Via deze link is de vlucht te volgen. We vliegen met Lufthansa van JFK naar Frankfurt, vlucht 401, geplande vertrektijd 15:55 uur. De site hieronder geeft aan dat deze vlucht vertraagd is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten